Firmy sa začínajú zaoberať efektivitou svojich vnútorných procesov a efektivitou riadenia vtedy, keď sa zvýši trhová konkurencia natoľko, že už nie je dostatočne efektívne pristupovať k trhu ako k jednému celku, ale je potrebné zameriavať pozornosť na individuálneho zákazníka a voliť rozdielne produktové stratégie s ohľadom na rôznorodosť trhu. So snahou uspokojovať potreby individuálneho zákazníka rastie šírka produktového portfólia a na trh sa stále v kratšom čase uvádza vyšší počet nových produktov. Zároveň sa zvyšuje aktivita firiem vo vzťahu k retencii, X/U sell a ďalším aktivitám, ktoré smerujú k maximalizácii spokojnosti zákazníka a teda k maximalizácii výnosov. Všetky tieto aktivity majú jedno spoločné - zvyšujú tlak na efektívne nastavenie interných procesov a efektívne nastavenie štruktúry riadenia.